دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موضع‌گیری اسکارلت جوهانسون علیه هوش مصنوعی 

موضع‌گیری اسکارلت جوهانسون علیه هوش مصنوعی 
اسکارلت جوهانسون جدیدترین هنرپیشه‌ای است که علیه هوش مصنوعی موضع‌گیری کرده است.  
کد خبر : 878324

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فاکس نیوز، ستاره فیلم مشهور«بیوه سیاه» علیه اپلیکیشن هوش مصنوعی لیزا (Lisa) که تصویرسازی می‌کند اقدام قانونی کرده است. این اپلیکیشن، سالنامه‌ای تبلیغاتی و ۹۰ ثانیه‌ای را همراه با آواتار و صدای جوهانسون در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده است.

وکیل این ستاره هالیوودی در این خصوص اعلام کرده «ما از چنین مواردی به آسانی نمی‌گذریم و با روش معمول خود در این شرایط، با تمام راه‌حل‌های قانونی که در اختیار داریم، با آن برخورد خواهیم کرد.» جوهانسون ادعا می‌کند در این تبلیغ از صدا و تصویر او بدون اجازه استفاده شده است. 

در تبلیغ مورد اشاره که در تاریخ ۲۸ اکتبر منتشر شده و ظاهراً دیگر در دسترس نیست، تصاویری ویدیویی از جوهانسون در پشت‌صحنه فیلم «بیوه سیاه» به کار رفته است که دارد می‌گوید «چه خبر بچه‌ها؟ من اسکارلتم و ازتون می‌خوام با من بیایین ...» سپس تصاویری شبیه‌سازی شده از این هنرپیشه که با هوش مصنوعی ساخته شده به نمایش در می‌آید.

پیش از این، تام هنکس نیز در ماه اکتبر به طرفدارانش هشدار داده بود که بدون اجازه او از تصویرش در تبلیغ دندانپزشکی استفاده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته